امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینکه ایمان به خدا و رعایت تقوای الهی موجب رحمت و برکات خداوند می‌شود، گفت: شرط تقوا این است که حقوق‌های نجومی برچیده و دست در جیب ملت نباشد و عدالت رعایت شود زیرا این گناهان مانع رحمت و برکت خدا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 01 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی‌اردکانی، امام‌جمعه موقت شیراز،در خطبه‎‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به بارش نزول رحمت الهی طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در این ایام که باران بر نقاط مختلف استان فارس نازل شده است، باید شاکر باشیم زیرا خداوند در قرآن کریم فرموده است که کلید رحمت خدا دست بندگان است که با تقوا باشند.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا و رعایت تقوای الهی موجب رحمت و برکات خداوند می‌شود، بر ضرورت شکرگزاری نعمات الهی تأکید کرد و افزود: نماز باران در هفته گذشته در تمام نقاط استان فارس اقامه شد اما باید این مسیر ادامه پیدا کند.

رضوی‌اردکانی برخی از شروط تقوا را یادآور شد و گفت: شرط تقوا این است که حقوق‌های نجومی نباشد و دست در جیب ملت نباشد و عدالت رعایت شود زیرا این گناهان مانع رحمت و برکت خدا خواهد شد.

امام‌جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود فرا رسیدن ایام فاطمیه را تسلیت گفت و افزود: عوام بی‌بصیرت و خواص جاه‌طلب که نمونه آن را در فتنه ۸۸ هم شاهد بودیم به بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین ظلم کردند اما در این دوره ملت ایران بصیر بودند و در ۹ دی جواب این افراد بی‌بصیرت را دادند.

وی با بیان اینکه در ماجرای اهانت به حضرت زهرا(س) یک تحریف ایجاد شد که پس از آن این مسیر تحریف شده را ادامه دادند، گفت: خواص جاه‌طلب حق امام علی(ع) را در جانشینی پیامبر(ص) ضایع کردند وگرنه برای حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) دنیا و حکومت هیچ ارزشی نداشت.

رضوی‌اردکانی فرازهایی از خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) را یادآور شد و افزود: آن حضرت برای همه اعصار مادری کرده و می‌کند که نمونه آن را شهید سلیمانی بیان کرد که هر جا در سوریه و جبهه مقاومت کار گره می‌خورد، توسل به این حضرت مسیر را باز می‌کرد.

امام‌جمعه موقت شیراز بر ضرورت الگوبرداری از سیره حضرت زهرا(س) از سوی بانوان تأکید کرد و گفت: بانوانی که پیرو حضرت زهرا(س) هستند باید در درجه نخست مادر خوبی باشند. مادری یک وظیفه مهم است و هیچ ثوابی بالاتر از مادری نیست، اشتغال بانوان رد نمی‌شود اما ابتدا باید مادر خوبی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم باید ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تعهدات دولت گذشته را پرداخت کند، در عین حال از زحمات رئیس‌جمهور پرکار و متدین قدردانی کرد که بدون تشریفات در نقاط مختلف حضور دارد و گفت: امروز رئیس‌جمهور یک انسان متواضع و خاضع است و مجلس هم انقلابی است اما گرانی بر مردم فشار آورده و برای طبقات ضعیف کمرشکن شده، مجلس نباید دست روی دست بگذارد، باید مردم سر سفره خود تأثیر کارهای دولت و مجلس را ببینند.

رضوی‌اردکانی با بیان اینکه برای مجلس و دولت امروز از همه واجب‌تر مسئله اقتصاد و معیشت مردم و بیکاری جوانان است، بیان کرد: اکنون مجلس می‌خواهد بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کند اما ابتدا بگوید که برای مردم می‌خواهد چکار کند، باید اشتغال ایجاد کند چون باید سالی یک میلیون شغل و مسکن ایجاد شود.

امام‌جمعه موقت شیراز با تصریح اینکه نیاز نیست که دولت خودش وارد شود، زمین رایگان به مردم بدهد تا خودشان بسازند، گفت: راه‌حل‌های آسان برای رفع مشکلات مسکن وجود دارد و مردم هم همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه نبود مسکن و شغل راه را برای دیگر ناهنجاری‌ها و بی‌دینی‌ها باز می‌کند، گفت: مجلس و دولت باید پدری کنند به جای بحث‌های فرعی به بحث‌های اصلی بپردازد حقوق‌بگیرهای نجومی را جمع کنند، کسانی که ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون حقوق می‌گیرند شناسایی و حقوق متعادل شود و مازاد را به کسانی که حقوقشان کم است، بدهند.

رضوی‌اردکانی با تصریح اینکه امروز که همه در یک راستا هستند وقت کار است و مثل رئیس‌جمهور باید ضربتی کار کنند، گفت: مجلس مقابل انحصارطلبی‌ خودروسازان بایستد تا مانع گرانفروشی خودرو و تأثیر آن بر دیگر مسائل اقتصادی شود، قوه قضائیه با فساد درگیر است، مفسدان اقتصادی را باید قلع و قمع کرد.

امام‌جمعه موقت شیراز همچنین با اشاره به رزمایش و آمادگی نیروهای مسلح گفت: دست از پا خطا کنید اسرائیل را نابود می‌کنیم، این پیام فرمانده سپاه در جواب هرزه‌گویی‌های اسرائیل است، همه نیروهای مسلح در صحنه هستند گروه مذاکره‌کننده نیز خیلی محکم روی اصول ایستادند و باید برای آن‌ها دعا کنیم. اگر با منطق قوی پیروز شدیم که خوب است اما اگر هم نشدند بدانند ملت ایران ایستاده است.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی یک گوهر گرانبهای بی‌نظیر بود که ایمان، اخلاص، شجاعت و تدبیر از ویژگی‌های این شهید است و آمریکا مطمئن باشد که انتقام خون شهید مظلوم را خواهیم گرفت و بساط آمریکا از منطقه جمع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار